• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Corona på krogen

  • Mattias Högstedt
  • mars 16, 2020
  • 11:53 f m

Corona på krogen

Restauranger och hotell drabbas nu hårt i sviterna av coronaviruset, covid-19. Personal varslas och många korttidsanställda står nu utan jobb. Samtidigt kämpar krogarna med avbokningar och bord som står tomma. Vi på Krogarna.se har tillsammans med expertpersoner och krögare satt ihop en lista med tips som restauranger kan ha användning av nu i kristider.

Erbjud mat på take away
Gå ut med information om att ni erbjuder mat på take away. Se till att maten fortfarande läggs upp snyggt, då kan gäster få känslan av ett restaurangbesök på hemmaplan. Kanske har ni möjlighet att erbjuda rabatt på take away eller till och med hemleverans?

Lansera presentkort
Alla intäkter är viktiga för att restaurangernas överlevnad. Gå ut med att ni säljer presentkort som gäster kan använda vid ett senare tillfälle. Stammisarna på er krog bör finnas där för er i vått och torrt!

Öka avstånden mellan borden
Om möjligt öka avstånden mellan alla bord och försök att placera gästerna med längre avstånd från varandra.

Ta bort buffé och självserveringar
Ta bort buffén och byt ut mot tallriksservering. Undvik att ha bestick, sugrör, bröd etc. i behållare där gäster kan ta själva.

Inför väntelista om ni redan har fullbokat
Nu när avbokningar är mer frekvent än någonsin tidigare se till att ni har väntelista om det är fullbokat. På så sätt ökar chanserna att kunna att fylla upp borden.

Utöka städrutinerna
God hygien och renlighet i restaurangmiljöer är alltid viktigt. Nu i virustider se till att toaletter, dörrhandtag, kortterminaler etc. görs rent ofta. Dubbelkolla så att tvål, handsprit, engångshanddukar och toapapper alltid finns på toaletterna.

Sätt upp rutiner för personalen
Påminn personalen om att tvätta händerna regelbundet, använda plasthandskar vid behov och framför allt stanna hemma om man mår dåligt.

Sammanfattnigsvis är det tuffa tider just nu för hela besöksnäringen. Se till att att kontinuerligt hålla er uppdaterade på Folkhälsomyndighetens hemsida för att följa utveckligen av coronaviruset och myndigheternas senaste rekommendationer. Vi på Krogarna.se uppmanar alla att stötta sina lokala restauranger och pubar.

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

  1. Corona på krogen
  2. Dela det här
  3. Gå med i vårt nyhetsbrev
  4. Andra läste även
    1. Möt Daniel – beroendesnack
    2. Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!
    3. Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur
    4. Expansionstips med Ahmed Chukair

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

kundtjanst@krogarna.se

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}