Köpvillkor & Betalmetoder
Att handla produkter, tjänster eller utbildningar på Krogarna.se ska vara helt säkert och till bra villkor.
Köpvillkor & Betalmetoder
Att handla produkter, tjänster eller utbildningar på Krogarna.se ska vara helt säkert och till bra villkor.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Faktura
Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla för en faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. En förutsättning för att få handla mot räkning är bland annat att du är folkbokförd i Sverige och att du är över 18 år. Du ska inte ha några betalningsanmärkningar. Alla fakturor levereras av Krogarna.se till Svea Ekonomi AB.
Den vanliga kreditprövningen görs efter att personuppgifter lämnats till dess, och i vissa fall innebär det att en kreditupplysning tas. I detta fall kommer en kopia av kreditupplysningen att skickas hem till dig.
Faktureringsperioden är 14 dagar. Vid försenad betalning ska laglig och överenskommen påminnelseavgift betalas. Dröjsmålsränta debiteras med 2 % per månad.
Utbildningsavtal BAS
Inledning
1. Kund abonnerar i och med detta avtal på krogarnas webbutbildningar för att säkerställa att sin personal har adekvat kunskap för sitt arbete.
Pris
2.1 Pris för abonnemanget är 5880 kr/år, detta betalas årsvis i förskott.
2.2 Krogarna förbehåller sig rätten att ändra abonnemangsavgift för kommande avtalsperiod i enlighet med förändringar i konsumentprisindex och med hänsyn för utomstående kostnadsfaktorer, utan att detta särskilt aviseras Kunden. Normalt sker sådan prisjustering årligen.
2.3 Krogarna äger även rätt att i övrigt justera abonnemangsavgiften under avtalstiden. Krogarna skall informera Kunden om sådan övrig justering senast 30 dagar före ikraftträdandet. Om Kunden inom 14 dagar, från att sådan information lämnats, skriftligen underrättar Krogarna att justeringen inte godtas, upphör abonnemanget att gälla vid den tidpunkt som infaller en månad från det Kundens underrättelse kommit Krogarna tillhanda. Under uppsägningstiden gäller den tidigare abonnemangsavgiften . Om Kunden inte tillställer Krogarna någon underrättelse om att justeringen inte godtas inom utsatt tid skall Kunden anses ha accepterat den nya avgiften.
Ingår
3.1 företagskonto för att kunna administrera sina anställda, maximalt 50 st, i systemet, fri telefonrådgivning, rabatterade priser hos krogarnas samarbetspartners, fri tillgång till utbildningarna Serveringstillstånd, AAS och Tobaksutbildning.
Support och rådgivning
4.1 Vår kundsupport har öppet vardagar, måndagar till fredagar klockan 09:00-16:00 på telefen, 010-157 80 82, och på mejl, kundtjanst@krogarna.se. Vid högt tryck återkommer krogarna.se efter bästa förmåga.
Ansvar vid fel gällande enhetskonton och utbildningar
5.1 Defekter som i branschen anses vara av sedvanlig natur ska inte anses utgöra fel.
5.2 Krogarnas ansvar omfattar inte:
- Fel förorsakade av kund eller dess deltagare till utbildning som berott på tolkning av utbildning.
- Fel orsakade av försummelse av kund eller tredje part eller genom andra omständigheter utom Krogarnas kontroll.
5.3 Avhjälpande av fel sker genom rättelse eller genom anvisning om kringgående av felet.
5.4 Krogarna ansvarar ej för oundvikliga driftstörningar på tillhandahållna lösningar som är utanför Krogarnas kontroll.
Betalningsvillkor
6.1 ERSÄTTNINGEN ska betalas årsvis i förskott mot faktura.
6.2 Betalningstid är femton (15) dagar. Fakturan ska innehålla nödvändiga uppgifter för att BESTÄLLAREN ska kunna verifiera beloppets riktighet. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt Räntelagen.
Avtalstid
7.1 AVTALET träder i kraft på AVTALSDAGEN och gäller därefter i 12 månader från startdatumet/avtalsdagen. Om AVTALET inte skriftligen sägs upp senast 2 månader före avtalstidens utgång, förlängs AVTALET automatiskt med ytterligare perioder om 12 månader i taget räknat från startdatumet, med ömsesidig uppsägningstid om minst 2 månader. Uppsägningen ska, för att vara giltig, vara skriftlig.
7.2 Parterna äger rätt att med omedelbar verkan skriftligen häva avtalet om part inte lever upp till avtalet och åsidosätter sina skyldigheter enligt detta avtal.
7.3 Om part försätts i konkurs så upphör avtalet att gälla utan uppsägning.
7.4 Part äger rätt att säga upp avtalet till omedelbart upphörande om den andra parten försätts i likvidation, inleder företagsrekonstruktion, påbörjar ackordsförhandlingar eller i övrigt visar allvarliga tecken på betalningsoförmåga.
Tvistlösning
8. Tvist i anledning av AVTALET ska avgöras av allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.
Övriga åtgärder
9. Kund avser ha känsliga uppgifter så som lösenord och användarnamn väl bevarade och hemligt för utomstående. I det fall intrång sker ingår inte återställning eller ersättning för skada i Krogarnas åtaganden.
Utbildningsavtal PRO
- Inledning
1.1 Kund abonnerar i och med detta avtal på krogarnas webbutbildningar för att säkerställa att sin personal har adekvat kunskap för sitt arbete.
- Pris
2.1 Pris för abonnemanget är 11 880 kr/år, detta betalas årsvis i förskott.
2.2 Krogarna förbehåller sig rätten att ändra abonnemangsavgift för kommande avtalsperiod i enlighet med förändringar i konsumentprisindex och med hänsyn för utomstående kostnadsfaktorer, utan att detta särskilt aviseras Kunden. Normalt sker sådan prisjustering årligen.
2.3 Krogarna äger även rätt att i övrigt justera abonnemangsavgiften under avtalstiden. Krogarna skall informera Kunden om sådan övrig justering senast 30 dagar före ikraftträdandet. Om Kunden inom 14 dagar, från att sådan information lämnats, skriftligen underrättar Krogarna att justeringen inte godtas, upphör abonnemanget att gälla vid den tidpunkt som infaller en månad från det Kundens underrättelse kommit Krogarna tillhanda. Under uppsägningstiden gäller den tidigare abonnemangsavgiften . Om Kunden inte tillställer Krogarna någon underrättelse om att justeringen inte godtas inom utsatt tid skall Kunden anses ha accepterat den nya avgiften.
- Ingår
3.1 företagskonto för att kunna administrera sina anställda, maximalt 50 st, i systemet, fri telefonrådgivning, rabatterade priser hos krogarnas samarbetspartners, fri tillgång till Krogarnas webbutbildningar, se länk https://krogarna.se/utbildningar/
- Support och rådgivning
4.1 Vår kundsupport har öppet vardagar, måndagar till fredagar klockan 09:00-16:00 på telefen, 010-157 80 82, och på mejl, kundtjanst@krogarna.se. Vid högt tryck återkommer krogarna.se efter bästa förmåga.
- Ansvar vid fel gällande enhetskonton och utbildningar
5.1 Defekter som i branschen anses vara av sedvanlig natur ska inte anses utgöra fel.
5.2 Krogarnas ansvar omfattar inte:
- Fel förorsakade av kund eller dess deltagare till utbildning som berott på tolkning av utbildning.
- Fel orsakade av försummelse av kund eller tredje part eller genom andra omständigheter utom Krogarnas kontroll.
5.3 Avhjälpande av fel sker genom rättelse eller genom anvisning om kringgående av felet.
5.4 Krogarna ansvarar ej för oundvikliga driftstörningar på tillhandahållna lösningar som är utanför Krogarnas kontroll.
6.Betalningsvillkor
6.1 ERSÄTTNINGEN ska betalas årsvis i förskott mot faktura.
6.2 Betalningstid är femton (15) dagar. Fakturan ska innehålla nödvändiga uppgifter för att BESTÄLLAREN ska kunna verifiera beloppets riktighet. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt Räntelagen.
7. Avtalstid
7.1 AVTALET träder i kraft på AVTALSDAGEN och gäller därefter i 12 månader från startdatumet/avtalsdagen. Om AVTALET inte skriftligen sägs upp senast 2 månader före avtalstidens utgång, förlängs AVTALET automatiskt med ytterligare perioder om 12 månader i taget räknat från startdatumet, med ömsesidig uppsägningstid om minst 2 månader. Uppsägningen ska, för att vara giltig, vara skriftlig.
7.2 Parterna äger rätt att med omedelbar verkan skriftligen häva avtalet om part inte lever upp till avtalet och åsidosätter sina skyldigheter enligt detta avtal.
7.3 Om part försätts i konkurs så upphör avtalet att gälla utan uppsägning.
7.4 Part äger rätt att säga upp avtalet till omedelbart upphörande om den andra parten försätts i likvidation, inleder företagsrekonstruktion, påbörjar ackordsförhandlingar eller i övrigt visar allvarliga tecken på betalningsoförmåga.
8.Tvistlösning
Tvist i anledning av AVTALET ska avgöras av allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instan
9.Övriga åtgärder
Kund avser ha känsliga uppgifter så som lösenord och användarnamn väl bevarade och hemligt för utomstående. I det fall intrång sker ingår inte återställning eller ersättning för skada i Krogarnas åtaganden.
Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Information om och godkännande av behandling av personuppgifter
Kontohavaren samtycker genom registrering lagring av uppgifter enligt nedan.
Personuppgifter som lämnas till Krogarna.se i samband med registrering dataregistreras hos Krogarna.se (Hoegstedt Consulting AB). Databehandlingen genomförs för att Krogarna.se ska kunna administrera utbildningssystemet och bevaka att kundens utbildningar fungerar.
Personuppgifterna ligger vidare till grund för marknads- och kundanalyser.
När du deltar i den sponsrade utbildningen Serveringstillstånd så godtar du att dina kontaktuppgifter lämnas ut till de bolag som sponsrar utbildningen.
Information om vilka personuppgifter som behandlas av Krogarna.se samt eventuell begäran om rättelse av felaktig personuppgift kan göras skriftligen hos Krogarna.se.
Personuppgifter, GDPR & Cookies
Sekretesspolicyn nedan gäller för alla webbsidor som har Krogarna.se som värd. Datasekretess är mycket viktigt för oss på Krogarna.se och vi vill vara öppna och transparenta med vår hantering av dina personuppgifter.
Nedan kan du läsa mer om vår insamling av personligt identifierbar information när du använder vår hemsida. Personligt identifierbar information är all data som är relaterad till dig personligen, till exempel namn, adress, e-postadresser och användarbeteende.
Vem är registeransvarig?
Det är Hoegstedt Consulting AB som driver Krogarna.se. Hoegstedt Consulting AB är registeransvarig för de personuppgifter som du delar med oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
Hoegstedt Consulting AB
Strandvägen 7A
114 56 Stockholm
Vad är GDPR?
GDPR är Europeiska unionens nya allmänna dataskyddsförordning, som ersatte den svenska Personuppgiftslagen (PuL) 25 maj 2018. Nedan kan du bland annat läsa om vilka av dina personuppgifter vi hanterar samt hur vi arbetar för att skydda dem.
Vad är en personuppgift?
Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan knytas till dig som person. Exempel på personuppgifter är namn, personnummer, e-postadress, telefonnummer, inloggningsuppgifter, besöks- och köphistorik.
Vilka personuppgifter lagras?
De uppgifter som vi automatiskt samlar in från dig är information så som din IP-adress och din senaste tidigare besökta webbplats. Information hämtas och lagras i våra servrar och används endast i statistiska rapporter, vi lämnar inte ut någons identitet. De personuppgifter du själv lämnar ut till oss i samband med registrering, fyller i ett formulär på hemsidan eller skickar i ett e-postmeddelande samlas in och behandlas i syfte att kunna tillhanda hålla dig den hjälp eller produkt som du efterfrågat. När du registrerar ett konto i vårt utbildningssystem godkänner du att Krogarna.se får skicka nyhetsutskick till dig.
Vem har tillgång till dina uppgifter?
Du ska känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Därför är det viktigt för oss att förstår hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av dina personuppgifter. Dina uppgifter kan i vissa fall delas inom bolaget, med IT-leverantörer, våra utvecklare eller konsulter som vi samarbetar med för att tillhandahålla och utveckla våra produkter och tjänster. Alla som tar del av uppgifterna följer denna policy kring persondataskydd och GDPR. Om du anmäler dig till en sponsrad utbildning godtar du att dina kontakt- och personuppgifter kan lämnas ut till de bolag som sponsrar utbildningen. Vi lämnar aldrig ut ditt personnummer till sponsorer.
Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part utan ditt samtycke. Det händer att vi på Krogarna.se ber om ditt samtycke för att du ska kunna ta del av en tjänst eller produkt till ett förmånligt pris eller gratis vid samarbeten med andra företag dessa uppgifter lämnas ut för att samarbetspartnern ska kunna tillhandahålla dig tjänster och produkter anpassade för dig.
Hur skyddas mina personuppgifter?
Vi har vidtagit de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som krävs för att dina personuppgifter inte ska bli manipulerade eller på något sätt gå förlorade, eller att obehöriga ska få tillgång till dem. Allt detta i enlighet med gällande lagstiftning avseende skydd av dina personuppgifter.
Exempel på vilka rättigheter du har enligt GDPR?
Registerutdrag. Du har rätt att få information om vi behandlar personuppgifter om dig eller inte.
Rättelse. Om en personuppgift är felaktig eller ofullständig har du rätt att få den korrigerad i vårt system.
Återkalla ett samtycke. Om vi behandlar dina personuppgifter med samtycke som laglig grund för behandlingen, har du rätt att återkalla samtycket med framtida verkan.
Motsätta dig direktmarknadsföring. Du har rätt att motsätta dig att personuppgiftsbehandling sker för direktmarknadsföring. Detta görs lättast genom att du avregistrerar dig från t.ex. ett nyhetsutskick genom att klicka på avregistreringslänken i utskicket eller genom att kontakta oss på e-post.
Klagomål. Om du bedömer att vi brukar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss på e-post. Du har också rätt att skicka in klagomål direkt till Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.
Radera personuppgifter. Du har rätt att ansöka om, och under vissa villkor få, dina personuppgifter raderade från Krogarnas.se samtliga system. Ett undantag till detta är om vi har laglig grund för att fortsätta lagra personuppgifterna.
Vad är cookies?
Cookies är små textfiler som sänds till och lagras på din enhet (mobil, dator eller surfplatta) och som är vanligt förekommande på nätet. Cookien innehåller information om ditt besök på hemsidan och används av tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för dig som användare.
Varför använder Krogarna.se cookies?
Krogarna.se använder cookies för att kunna optimera din användarupplevelse och för att senare kunna identifiera dig vid ett besök. En del är nödvändiga för att du ska kunna använda webbplatsens funktionalitet fullt ut, medan andra används för att förbättra din användarupplevelse och underlätta navigation på webbplatsen.
Vad gäller för företagsmedlemmar?
Alla uppgifter som kan kopplas till en fysisk person hos företaget omfattas av GDPR, exempelvis kontaktperson, e-postadress och telefonnummer.
Frågor eller nyttja någon rättighet?
Om du har några frågor, vill ha mer information eller nyttja någon av dina rättigheter ovan vänligen kontakta oss via mail: kundtjanst@krogarna.se.
Observera att förfrågningar måste skickas från den e-postadress som är kopplat till student- /företagskontot. Var god uppge telefonnummer så att vi kan kontakta dig och bekräfta din identitet.
Internet ändras ständigt vilket kan kräva att innehållet i dessa villkor behöver korrigeras. Vi förbehåller oss därför rätten att göra ändringar vid behov.
ÅNGERRÄTT
Som företagskund gäller ingen ångerrätt efter registrering av köp. Vid köp av online-utbildningar som privatperson gäller 14 dagars ångerrätt efter registrering av köp. Om utbildningen påbörjats gäller dock ingen ångerrätt, som påbörjad utbildning räknas det med att konsument loggat in på sitt konto i utbildningssystemet. Om konsumenten ångrar sitt köp ska detta meddelas kundtjanst@krogarna.se innan ångerfristen löpt ut.
Köp din engångsutbildning
Gå med i vårt nyhetsbrev & håll dig uppdaterad!