• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Är din restaurang KRAV-certifierad?

  • Mattias Högstedt
  • februari 7, 2017
  • 10:36 f m

Är din restaurang KRAV-certifierad?

Krav har tagit fram ett certifikat som visar hur KRAV-märkt en restaurang är. Det finns tre olika kategorier, en två, eller tre stjärnor som visar hur många KRAV-märkta produkter restaurangen använder. Restaurangen kan börja med en stjärna för att sedan utvecklas och få fler stjärnor.

stjärnor

  • En stjärna innebär att minst 25% av produkterna som används är KRAV-märkta eller att minst 15 produkter är det.
  • Två stjärnor innebär att minst 50% av produkterna är KRAV-märkta.
  • Tre stjärnor innebär att minst 90% av produkterna är KRAV-märkta.

Göran Hoas som driver lantbruk, krog och butik på gården Lilla Bjers förklarar att det finns många fördomar om att det är väldigt svårt att driva en ekologisk och KRAV-märkt krog. Men han hävdar att det inte alls behöver vara dyrt eller svårt, ”Det kräver en del engagemang och kunskap, men du lär dig efterhand.”

KRAVs innebörd

En KRAV-märkning visar att varan är producerad på ett ekologiskt sätt med höga krav på djuromsorg, hälsa, klimatpåverkan och socialt ansvar. Den innehåller inga konstiga tillsatser eller är framtagna med GMO. En KRAV-märkt produkt kontrolleras kontinuerligt en gång om året.

Sammanfattningsvis finns det oerhört många fördelar med KRAV-märkning, för både miljön, djuren och hälsan. Det behöver inte vara varken dyrt eller krångligt att driva din restaurang på ett KRAV-certifierat vis.

Källa

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}