• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

More and more vegan

  • Mattias Högstedt
  • november 11, 2021
  • 3:47 f m

More and more vegan

We do not think that many people have missed that more and more people are choosing to become vegans and the vegan trend is growing both at home in the kitchens and in the restaurants. Today, vegan restaurants are opening one by one with a focus on healthy and wholesome food, while more and more “regular” restaurants are choosing to offer not only vegetarian on the menu, but more vegan dishes. Only in Stockholm does it grow so that it knocks when it comes to more vegan offerings. How did this come about?

When did it start?

Veganism has been around longer than we think, even though it was more for religious or cultural reasons then. It is only in the last 30 years that it has become a trend that is seen and followed. Today, veganism is no longer just about, for example, animal husbandry issues, but is for more and more a question also about health and a sustainable lifestyle. For a long time, references to vegan or vegan food in traditional media were often negative. And when it comes to finding recipes or dishes in restaurants … well, for the most part, meat-free options have long been something unusual on the market.

In other industries

This trend has increasingly begun to reach other industries in addition to the restaurant industry. For example, the cosmetics industry – where, for example, you see more and more vegan brands – and the dietary supplement industry. Where it is becoming more and more forbidden or ethically wrong to test on animals. Much today is also about more than just animal husbandry, today it is largely about health, sustainability and ethics.

It’s exciting to see how long this vegan trend will last, but one thing is for sure. We humans are becoming increasingly interested in what we eat and how our food is produced. Do you usually choose vegan or vegetarian when you go out to eat?

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}