• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Restauranger och krogar tar steget in i en digital framtid

  • Mattias Högstedt
  • april 5, 2022
  • 11:28 f m

Restauranger och krogar tar steget in i en digital framtid

En digital framtid

Tidigare har digitalisering endast inneburit att boka bord och beställa mat online. Men nu följer en ökad digitalisering som redan börjat sätta spår i samhället och inte minst i restaurangbranschen, där det numera handlar om att digitalisera hela restaurangbesöket. Man vill kunna effektivisera restaurangbesöket så mycket det går, både för restaurangerna och för kunderna. Vi lever idag i ett samhälle där allting ska gå fort och vi inte har så mycket tid. Effektiva appar och att digitalisera restaurangbesöket gör det möjligt att både spara mer tid och pengar samtidigt som man fortfarande kan ge kunderna en mer personlig kontakt.

Man ser en stor utveckling i både fenomen och i tillväxttrenderna.

Vi lever inte på samma sätt som vi gjort tidigare, och en stor anledning har nog varit den pandemi vi tagit oss igenom som har fört med sig en ny livsstil.  Vi lever alltmer i kontinuerliga flöden. Vi jobbar på kvällarna, tränar under lunchen och arbetar medan vi pendlar hem, så varför ska man vänta med restaurangbesöken bara till kvällen?

Man ser tydligt att appar är en viktig del när man väljer vart man ska gå ut och äta. Det gäller då för krogar och restauranger att synas i den världen och försöka nå ut till så många som möjligt.

Det är allt vanligare att beställa direkt genom sin mobil på restaurangerna i stället för ett förtryckt menyblad. Det gör att gästerna kan få hjälp mycket snabbare och man kan ta beställningen i sin egen takt. Det effektiviserar både för restaurangen och kunden. Man vill göra upplevelsen bättre för kunden och samtidigt göra det lättare för restaurangen tjäna mer tid och pengar.

Bättre kontakt?

Det kan även skapa en bättre relation med kunden om digitaliseringen används på rätt sätt. Man kan lära känna kunden genom dem menyval konsumenten gör. På så sätt kan det nya i framtiden även utvecklas till att skräddarsy kundens menyval utifrån tidigare preferenser och kunden kan skapa sina egna menyer. Genom att samla in information om kunden så kan man också lättare se vilka som är stamgäster och man kan ge dem ett mer personligt bemötande.

Det effektiviserar både för krögare/personal och gäster med appar som erbjuder en helhetslösning som följer gästen genom hela besöket från bokningen till betalningen. Man kan boka bord, betala, dela på notan och ge dricks direkt i mobilen.

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}