• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Staff shortage in restaurant

  • Mattias Högstedt
  • november 11, 2021
  • 1:04 f m

Staff shortage in restaurant

The restaurants have had a tough year during the pandemic and now there is a major staff shortage throughout the industry. Many who were previously employed in service professions have been forced to terminate their employment as they often worked only as hourly employees. Now that society is about to reopen, it is difficult for employers to attract experienced staff back to the industry. What causes the shortage of staff in the restaurant industry, which according to the union experiences twice as high unemployment as any other industry.

Changed outlook on life

In the previous years leading up to the pandemic, there were many young people and young adults whose employment contracts entailed a great deal of uncertainty as to whether they worked in the restaurant industry. When visitors stayed at home and the innkeepers worked under restrictions, many lost their jobs. Unfortunately, a clear majority of those who lost their income were young hourly workers. It has left its mark and many have changed their preferences when it comes to which contracts they want to work with.

Uncertain employment contracts

The consequences of the pandemic and the sharply rising unemployment that arose in Sweden made many people think. The Swedish young people who previously lived from one salary to the next got something to think about. In the current situation, young people value secure jobs to a greater extent than before. This may partly explain the shortage of staff in the restaurant that has arisen.

The customer experience is deteriorating

It is not only the entrepreneurs who feel the lack of staff in the restaurant industry. Customers are also reminded that there is a lack of staff when they visit an outdoor restaurant. All customers are even denied service as a result of the restaurants not being able to hire enough staff to meet the rising demand that follows in the wake of the eased restrictions.

Source: https://jobbland.se/arbetsliv/stor-personalbrist-inom-restaurang-och-service

Image source: https://via.tt.se/pressmeldande/ny-prognos-manga-fler-jobbtillfallen-inom-hotell–och-restaurangbranschen?publisherId=783398&releaseId=3252317

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}