• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

  • Mattias Högstedt
  • april 24, 2023
  • 8:32 f m

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Det är ingen hemlighet att vi lever i en osäker ekonomisk tid, och för oss inom restaurangbranschen kan det vara extra svårt att navigera i en lågkonjunktur. Men det betyder inte att vi måste ge upp och sluta driva våra företag. Här är fem tips på hur din restaurang kan tackla en lågkonjunktur:

  1. Sänk kostnaderna När det ekonomiska klimatet är tufft kan det vara nödvändigt att sänka kostnaderna för att hålla företaget lönsamt. Det finns flera sätt att göra detta, inklusive att minska antalet anställda eller arbeta med en mindre meny som kräver mindre ingredienser. Du kan också se över leverantörerna för att se om det finns några möjligheter att förhandla ner priserna.
  2. Marknadsför dig själv I en lågkonjunktur kan det vara ännu viktigare att marknadsföra din restaurang för att locka till dig nya kunder. Se till att din online-närvaro är stark genom att uppdatera din hemsida och sociala medier regelbundet. Du kan också överväga att erbjuda speciella erbjudanden eller rabatter för att locka kunder att besöka din restaurang.
  3. Öka din take-away försäljning Medan många människor kanske inte har råd eller vill äta ute under en lågkonjunktur, är det fortfarande troligt att de vill äta god mat hemma. Därför kan du överväga att utöka din take-away försäljning eller till och med erbjuda hemleverans. Detta ger dig möjlighet att nå nya kunder och öka dina intäkter.
  4. Satsa på kundupplevelsen Kundupplevelsen är avgörande för att lyckas i restaurangbranschen, oavsett ekonomiskt klimat. Genom att satsa på en förstklassig service och en trevlig atmosfär, kommer kunderna att vilja återkomma även när ekonomin är tuff. Se till att dina anställda är välutbildade och vänliga, och att din restaurang är ren och väl underhållen.
  5. Var flexibel och anpassningsbar Under en lågkonjunktur kan det vara nödvändigt att vara flexibel och anpassningsbar för att överleva. Detta kan innebära att du måste vara villig att ändra din meny eller öppettider för att anpassa dig till rådande förhållanden. Genom att vara öppen för förändring och anpassning, kommer du att kunna överleva även de tuffaste ekonomiska tiderna.

Kom ihåg att även om det kan vara tufft att driva en restaurang under en ekonomisk nedgång, finns det alltid möjligheter att växa och utvecklas. Vi är med dig på resan!

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Expansionstips med Ahmed Chukair

Det perfekta julbordet

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}