För att skaffa ett serveringstillstånd måste du först och främst ha ett bolag och en restaurang där du skall driva din verksamhet. Ditt bolag ska ha besittningsrätten för en restauranglokal, vilket betyder att bolaget ska stå på hyreskontraktet eller äga lokalen. När du sedan ska skaffa ett serveringstillstånd ansöker du om detta hos din kommun där du ska bedriva din verksamhet. Du ska då göra ett teoriprov som visar att du har de kunskaper som krävs. För att vara redo för detta prov och få de kunskaperna som krävs så kan du gå vår internet utbildning Serveringstillstånd. Sedan ska du gå in på kommunens hemsida så att du hittar information om hur det går till i just din kommun då det kan vara olika. Det är dokument som ska lämnas in, så som ritningar, budget och finansiering mm. Du som ägare måste även visa att du är ekonomiskt och personligt lämplig för att söka tillståndet.
Tycker du att det är mycket att hålla reda på?
Vi hjälper dig! Med oss kommer du att effektivisera din tid och få tid över till din verksamhet. Vi kan vara ditt ombud som går igenom dina förutsättningar för att få alkoholtillstånd, tar hand om samtliga dokument som ska skickas till kommunen samt att vi sköter all telefon- och mailkontakt med din kommun tills du har ditt serveringstillstånd. Klicka här för att komma igång direkt eller ring oss på 010- 157 80 82.