• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Intervju med Jiray Seropian

  • Mattias Högstedt
  • februari 18, 2022
  • 11:12 f m

Intervju med Jiray Seropian

Jiray Seropian är Sveriges egna kebabexpert som driver Kebabspotting på Instagram, där finns det ärliga recensioner om allt från kebab och burgare till ramen, pizza och tunnbrödsrullar från världens alla hörn. Han driver också den populära restaurangen Meat on a stick (MOAS) där dem lagar den perfekta kebaben helt från grunden. Vi har fått äran att intervjua honom!

Berätta lite om dig själv?

Entreprenör och streetfood-nörd som är född och uppvuxen i Norrköping. Jag flyttade till Stockholm i samband med öppningen av MOAS för cirka 6 år sedan. Bakgrund inom telekom/IT/sälj.

Vad är absolut viktigast för en bra kebab?

Bra råvaror, utan tvekan. Man får inte ta några som helst genvägar.

Vad dricker man till en riktigt bra kebab?

Jag föredrar en bra hantverksöl, gärna MOAS egna som bryggs av Mikkeller exlusivt för MOAS. Världens första och enda kebab-öl.

Vad är det som inspirerar dig i ditt arbete?

Att konstant sträva efter att hela tiden lära mig mer och bli bättre. Kebabspotting-resan har alltid drivit mig till att aldrig sluta jaga perfektion och höja ribban på MOAS. Det vi serverar idag är bättre än förra året och det vi kommer servera om ett år kommer vara bättre än det vi gör idag.

Vad är du mest stolt över?

Att jag aldrig ger upp. Oavsett hur tufft och svårt något är.

Vad är ditt bästa framgångstips för att lyckas i restaurangvärlden?

Våga lita på din egna produkt och låt ingen intala dig något annat.

Vad är ditt största professionella misslyckande?

Jag gick på många, väldigt kostsamma missöden i samband med att jag gav mig in i restaurangbranschen. Det är dock inget jag egentligen ångrar, dessa misstag lärde mig ofantligt mycket.

Var ser du dig själv om 5 år?

Förhoppningsvis äter jag streetfood ståendes vid ett hål i väggen någonstans i ett outforskat land.

Slutligen, har du något att säga om Krogarna.se?

Mina erfarenheter med Krögarna har varit väldigt bra. Professionellt och snyggt upplägg och en bra dialog hela vägen fram till mål.

Vi tackar Jiray för intervjun och vill ni veta mer om honom och hans jobb, kika in på instagram här:

Kebabspotting

Meat on a stick 

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}