Utbildningen är en enkel och pedagogisk utbildning för dig som behöver de rätta kunskaperna i tobakslagen. Innan kursen är
- 5 kurser
- 4 prov
1,190.00 kr
Denna utbildning tar upp de grundläggande kunskaperna kring service och bemötande. Det för att ni ska kunna ge era gäster den bästa upplevelsen. Ett lyckat restaurangbesök är inte bara god mat och dryck – det som gör en återkommande gäst är framförallt bra service! Expertpersonen Ulrika Karlsson, kreativ ledare på Restaurangakademien, går igenom allt från förberedelse innan gästerna kommer tills att gästerna har lämnat restaurangen. “Hur dukar du ett bord”, “från vilken sida ska du servera gästen”, “hur bär du en tallrik”, är några av de frågor du kommer att få svar på under utbildningen.
I utbildningen får du som student grundläggande kunskaper inom service och bemötande – Ulrika går igenom hela flödet – från bemötande och hantverket vid bordet till när gästen lämnar restaurangen. Utbildningen leder till såväl ökat självförtroende som ökad försäljning!
Utbildningen vänder sig till hela personalstyrkan på en restaurang som önskar förbättra sin servicenivå och leverera jämnare och mer likvärdig service. Utbildningen är också utmärkt för dig som privatperson som vill ha kunskap om serveringsregler.
Under denna utbildning får du grundläggande kunskaper i:
Utbildaren är krögaren, sommelieren och vinskribenten Ulrika Karlsson som arbetar som kreativ ledare för utbildningarna inom dryck och matsalsarbete på Restaurangakademien. Ulrika driver också Krakas krog på Gotland och är känd för sin gedigna kunskap inom service och försäljning, två ämnen som hon även undervisar i på plats på Restaurangakademien.
Hela utbildningen innehåller lärarledda filmer. Detta innebär att en lärare förklarar för dig på ett enkelt och överskådligt sätt.
Läraren berättar med klar och tydlig röst. Informationen som läraren berättar är viktig och du kan när som helst spola både framåt och bakåt i filmerna. Du kan se filmerna och frågorna så många gånger du vill under din utbildningstid, även när proven är avklarade.
Efter varje film presenteras ett prov. Dessa prov har en spärr på 90%. Detta innebär att du måste ha minst 90% rätt innan du kan gå vidare i utbildningen. Det vill säga att genom att klara ett delprov så låser du upp nästa del i utbildningen.
Proven består av frågor och svarsalternativ. Du väljer rätt svar genom att klicka i ditt val. På vissa frågor kan flera svarsalternativ vara rätt och du behöver då klicka i flera val.
Mot slutet av din utbildning får du göra ett slutprov där dina kunskaper testas igen.
Efter avslutad utbildning hos oss på Krogarna.se erhåller du ett kursintyg, som du sparar ner i pdf-form. Detta dokument visar att du har en kvalitetssäkrad utbildning i Service grundkurs.
Vi på Krogarna.se finns alltid tillgängliga för dig. Tveka inte att ringa, eller maila kundtjanst@krogarna.se om du har frågor eller funderingar.
1,190.00 kr
1,190.00 kr
1,650.00 kr
010-139 19 90
kundtjanst@krogarna.se
Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB
Vi använder kakor (cookies) för att kunna erbjuda dig bästa möjliga användarupplevelse på krogarna.se. Kakorna lagras i din webbläsare och används för funktioner som att känna igen dig när då återvänder till siten samt hjälper vårt team förstå vilka funktioner och innehållstyper som är mest intressanta för dig och alla andra användare.
Om du fortsätter surfa på krogarna.se så samtycker du till att nödvändiga kakor används. Nödvändiga kakor används för att:
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Den här sidan använder Google Analytics för att kunna samla in information som antalet besökare på sidan och vilka blogginlägg som är populärast.
Om du låter den här kakan vara påslagen hjälper du oss förbättra innehållet på krogarna.se.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Du hittar mer information om vår integritetspolicy här.