• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

5 tips för en unik restaurangmeny

  • Mattias Högstedt
  • augusti 16, 2018
  • 2:40 e m

5 tips för en unik restaurangmeny

Menyn är ett viktigt marknadsföringsverktyg för restaurangen. För att menyn ska locka kunder och leda till ökad försäljning måste den vara väl genomtänkt. När man som krögare utformar en meny är det mycket att tänka på, bland annat vilka rätter som ska erbjudas, prestationen, designen och layouten. Allt detta ska spegla krogens stil och gastronomiska koncept.

Vi på Krogarna pratar ofta med kunder som vill ha hjälp med att utforma sina menyer. Menyn ska vara unik för just din restaurang. Här är våra bästa tips!

1. Välj ett menyformat som passar ditt gastronomiska koncept. Det kan vara en meny man bläddrar i, en enkel vikt meny eller kanske en papperstablett som gästen sedan använder som underlägg? Välj något som känns unikt för er.

2. Färgerna och teckensnittet på menyn ska väljas med omsorg! Färgerna bör stämma överens med restaurangens inriktning. Grönt anses ofta framkalla välmående, orange stimulerar aptiten och gult är en glad färg. Generellt bör matta och mörka färger undvikas på menyn.

3. Om er restaurang finns med i sociala medier, skriv ut det på menyn. Gästerna kan då lägga ut bilder från restaurangbesöket som i sin tur kan vara gratis marknadsföring för er.

4. Menyn ska vara kort, lättläst och kännas inbjudande. Använd gärna ord som beskriver rätterna och som kan öka gästernas aptit. Viktigt är att ingen rätt ska överträffa den andra, alla rätter ska beskrivas som lika fantastiska. Om rätten härstammar från ett annat land så kan rätten presenteras med ursprungsnamnet, viktigt är att det då också finns en kort beskrivning av rätten på svenska.

5. Desserterna bör vara på en egen meny. Det finns undersökningarna som visar att om man som besökare börjar med att undersöka och läskas av efterrätterna så kan det leda till att man automatiskt hoppar över förrätten. Restaurangen går då miste om en intäkt.

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}