• Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Bli Medlem
  • Tjänster
  • Kontakt
  • Om
    • Sponsorer
    • Myndigheter
    • Referenser
    • Om företaget
    • Cookies
    • FAQ
    • Blogg
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in
  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Abonnemang
  • Referenser
  • Om företaget
  • Kontakt
  • Logga in

Har festvanorna förändrats?

  • Mattias Högstedt
  • mars 20, 2017
  • 9:38 f m

Har festvanorna förändrats?

Ja det är många förändringar som har skett i Sveriges krogvärld. Dagsfester, Out of office After Work och mindre alkoholkonsumtion är tre huvudsakliga delar. Vad innebär det här för dig som krögare?

After Work

After Work har fått en helt ny innebörd tack var de tre grundarna till Out of office. De öppnar nattklubbar i Nordens alla huvudstäder på after work tid. Det är slut med kallprat över en öl, nu är det hög musik, drinkar och dans som gäller. Nattklubbarna fylls redan vid 18.00 varje fredag efter löning med förväntansfulla businessmänniskor. Många har inte tid att gå ut sent på kvällen som traditionellt nattklubbsliv utan väljer istället att festa på eftermiddagen.

En intressant artikel om grundarna hittar du här.

Dagsfester

Vidare på samma tema att festa tidigare på dygnet så har dagsfesterna gjort ett stort genomslag under senaste året. Börja med en festlig brunch för att sedan fortsatta på dagsfesten runt 14. Man vill helt enkelt sova nattetid och festa dagtid.

Alkoholkonsumtion

– “Under den senaste tioårsperioden har konsumtionen av vodka, whiskey och andra spritsorter minskat med 24 procent”, säger forskaren Björn Trolldal.

Bäst i klassen just nu är ungdomar då alkonsumtionen bland dem har minskat under senaste året. Forskarna är helt chockade över det positiva beteendet. Konsumtionen av starksprit har även minskat bland alla åldrar sedan 2004. Detta kan vara tack vare att festbeteendet har ändrats, att dricka starksprit är inte något som man väljer att göra dagtid på samma sätt som nattid.

Dela det här

Facebook
Twitter
LinkedIn

Table of Contents

Gå med i vårt nyhetsbrev

Andra läste även

Möt Daniel – beroendesnack

Kan man verkligen dö av en jordnöt? – Tips ifrån en expert!

Fem tips till dig som driver restaurang i lågkonjuktur

Expansionstips med Ahmed Chukair

Krogarna.svg
  • Kundtjänst: 010-139 19 90

Kontakt

Ring oss på

010-139 19 90

Skicka mail

[email protected]

Vår adress

Strandvägen 7a 114 56 Stockholm Hoegstedt Consulting AB

Information

  • Kontakta oss
  • Företaget
  • FAQ
  • Blogg

Erbjudande

  • Utbildningar
  • Tjänster
  • Myndigheter
  • GDPR/cookies

Resurser

  • Referenser
  • Logga in
  • Varukorg
© 2023 – Krogarna.se (Powered by ZAZY Marketing)
Facebook Linkedin Vimeo
Samtycke

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknik såsom cookies för att lagra och/eller få åtkomst till enhetsinformation. Genom att samtycka till denna teknik kan vi behandla data såsom surfvanor eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller återkallar ditt samtycke kan det påverka vissa funktioner och egenskaper negativt.

Funktionella Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att genomföra överföring av en kommunikation via ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som uteslutande används för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Visa inställningar
{title} {title} {title}